توزیع کنند.• تولیدکننده کارگزار عمده فروش خرده فروش مصرف کنندهتولیدکنندگان ممکن است برای دستیابی به خرده فروشهای کوچک، از واسطه های کارگزار استفاده کنند، بدین ترتیب که از طریق ارتباط کارگزاران با عمده فروشها محصولات محصول ERP که به بلوغ رسیده، در بیشترین نقطهى سودآورى خود قرار دارد. ما پاىبندى زیادى به خط فعلى محصولات خود داریم و از مشتریان خود نمىخواهیم که به استفاده از Green روى آورند.نمىخواهیم این محصولات جاى خود را به Green بدهند، اما به مشتریان خود
ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر هدف ارتباط با مشتری ارائه مزایایی از طریق مبادله دو جانبه و عمل به وعدههاست.مدیریت ارتباط با مشتری، یک راهبرد کسب و کار است که با پیشرفت فناوری تقویت میشود و از طریق آن، شرکتها به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینهسازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان میپردازند. اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتری با مفاهیم زیر نیز ارتباط تنگاتنگی دارد:_ بازاریابی پایگاه دادهای؛_ بازاریابی تک به تک.مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان: مبنای مدیریت ارتباط با مشتری ارزشی است که به مشتری ارائه میشود و این ارزش، چیزی است که مشتری درک مثبتی از آن دارد. این ارزش میتواند مزایایی را به شکلهای زیر برای مشتری فراهم سازد.تضمین کیفیت، ایجاد تصور مثبت در قبال محصول، افزایش قابلیت اطمینان، ضمانت مرتبط با علامت مشخصه محصول که از طریق برنامههای بازاریابی حاصل میشود. در یک مطالعه موردی که به مزایای حفظ ارتباط با مشتری توجه شده، اینترنت به منظور تسهیل،پیاده سازی و کارایی سیستم های crm می باشد. [2] بازاریابی فروش خدمات به دست آوردن شناسایی نگهداری مشتری مشتری مشتریافزایش حجم مبادلات تجاریبا استفاده از اینترنتشکل2- نقش ecrm در مدیریت ارتباط با مشتریتفاوت بین CRM و ECRM : ecrmهمان ابزار مشتری یابی و رفتار با مشتری سنتی است که بنا بر نیاز روز ساخته و پرداخته شده و به صورت فزاینده ای شرکتها به سمت استفاده از آن سوق یافته اند . و در عمل هردو مقولهcrm و ecrm به دنبال یک هدف هستند. در هزینه ها کاهش یابد . ایمیلهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات جدید و به عبارت دیگر دریافت اطلاعات خاص در مورد یک محصول مشخص در فاصله زمانی کوتاه مدت باعث شده است مشتریان بیشتری در فرایند های تصمیماتی بانکها سهیم شوند و در نتیجه سرمایه گذاری های مشتریان از طریق بهبود روابط در بانکهای مورد نظر گسترش یابد .از سوی دیگر پیاده سازی ecrm باعث می شود که مشتریان احساس مثبتی نسبت به بانک مورد نظر داشته باشد بانکها نیز با ارائه به موقع ، کامل و به روز اطلاعات به مشتریان این اجازه را می دهند که در هر نقطه و هر زمان و شرایطی با بانک مورد نظر خود در یک فرایند یک مرحله ای ارتباط بر قرار نمایند .نتیجه گیریبا نگاهی اجمالی به دنیای فعلی که دنیای رقابت میان شرکتهای تجاری است در می یابیم آنچه باعث پیشی گرفتن شرکتها در این رقابت شده است توانایی آنها در ارائه محصولات بهتر در گستره وسیعتر و در کمترین زمان ممکن و جذب و حفظ مشتریان وفادار به سازمان است .در این لازم در زمینه کاربرد ecrm در زمینه های مختلفی ارائه گردد :- آموزش کاربرد فناوری- آموزش مدیریت کسب و کار- آموزش فروش- آموزش ارتباط مستقیم با مشتریان- آموزش فرایند یادگیری مداوماز طریق آموزشهای فوق رضایت مشتری دیگر یک تمایز گر به شمار نمی رود بلکه پایه ای ترین و حداقل نیاز برای بقا و حفظ موقعیت سازمان است . سه وظیفه عمده بازاریابها در ecrm ایجاد و یا به دست آوردن مشترییان جدید ، افزایش روابط با مشتری ، و نگهداری و حفظ مشتری می باشد . [5]حفظ رضایت و حفظ تمرکز برای همه کسب و کارهای اینترنتی حیاتی است .تاثیر بهبود کسب و کارهای اینترنتی در پیاده سازی ecrm [3]پیاده سازی موثر ecrm باعث می شود که :- پیش فروش خدمات ارائه شده به مشتریان تقویت شود .- پشتیبانی در طول مراحل خرید به مشتریان افزایش یابد.- پشتیبانی ارائه شده به مشتریان پس از خرید را افزایش می دهد .تعداد کل کاربران افزایش می یابد .هزینه به دست آوردن مشتری جدید کاهش می